Jeg tager min egen medicin

Min kæreste og jeg er på udkig efter en ny lejlighed i København.

En ikke helt nem opgave da en gennemsnitlig lejlighed opslået på et boligsite nemt får mere end 100 henvendelser fra potentielle lejere den første time.

Så hvad gør man så?

Mit seneste nyhedsbrev handlede om, hvad der får folk til at dele indhold. Derfor virkede det oplagt at tage min egen medicin og lave en vi-søger-lejligheds-video, som folk godt gider at se og dele.

Målet blev en video, der på en kreativ måde kunne formidle budskabet og forhåbentligt give seeren et lille smil på læben. Så det blev søndag eftermiddag sat af til.

LEJLIGHED I KØBENHAVN

Heyza! Vi kan ikke blive i vores lejlighed så meget længere, så vi er på udkig efter et nyt lejemål. Enhver god jagt på bolig, starter selvfølgelig med indkøb af øl og chokolade :-)Kender du til noget? Del gerne.

Opslået af Mikkel Andersen på 19. marts 2017

Videoen er i skrivende stund blevet delt 75 gange og har rundet 25.000 visninger på 5 dage. Ikke dårligt for en video, der startede ud fra to private profiler med sammenlagt ca. 600 venner.

Ja bevares, der er mange Facebook-videoer, der bliver set og delt langt mere. Men stadig et fint eksempel på, at du bliver nødt til at lave indhold folk har lyst til at like, kommentere og dele, hvis du vil nå ud til flere, end dem du allerede har fat i.

Samtidig viser videoen også, at du kan komme langt med få midler. Det er ikke en “professionel” produktion. Jeg har hverken fundet videokamera, stativ eller lys frem. Bare min smartphone og halvsløjt lys fra lampen over vores spisebord. Der kan alle være med.

Ideen er heller ikke ny eller genial, men den fanger dog folks opmærksomhed og giver dem et lille smil på læben. Ofte skal der ikke mere til.

Hvad kunne du gøre med få midler, som folk gerne ville dele?

Vil du lære mere om, hvad der får folk til at dele dine videoer?

Meld dig til mit nyhedsbrev her.