Lavet af danske studerende – Nu er den set 40 millioner gange

Det var egentlig bare en skoleopgave. Nu er animationsvideoen set mere end 40 millioner gange på Facebook.

Over en million mennesker har delt den.

Ja, du læste rigtigt!

Den er 36 sekunder lang. Der er ingen tale, og der er nærmest ingen tekst.

Det er simpelt, effektivt og budskabet går klart igennem.

Poseidon and man on the beach

Every year 10 million tons of plastic end up in the ocean. If we don't change our behaviour we might end up with more plastic than fish in the ocean. The Animation Workshop has produced this fantastic video. You should see this man as a symbol of consumers as well as industry, makers and politiciansHelp us fighting plastic pollution; http://plasticchange.org/signup-pages/signup-overview/

Opslået af Plastic Change International på 5. juni 2017

Et ekstremt eksempel på hvor mange man kan nå, hvis indholdet giver folk lyst til at dele.

Ingredienserne er simple. En lille historie der efterlader seeren med et smil på læben.

Det er ikke overtænkt. Bare en god ide, et godt budskab og en masse arbejde.

Det var nok ikke lige det den danske organisation Plastic Change havde regnet med, da nogle studerende fra The Animation Workshop i Viborg gik i gang med at lave en animationsvideo til dem.

Få tips, tricks og gode eksempler på video til sociale medier

Meld dig til mit nyhedsbrev her.